Otvorená polemika: registrované partnerstvá homosexuálov

Autor: Matej Mihalík | 16.2.2014 o 19:38 | (upravené 1.7.2014 o 22:20) Karma článku: 8,58 | Prečítané:  1256x

Tento článok je pokračovaním polemiky, ktorá vznikla medzi mnou a blogerom Mirom Kosečkom ohľadne registrovaných partnerstiev (RP). Podobne ako pán Koseček, aj ja sa teším, že druhá strana sa snaží racionálne debatovať bez toho, aby urážala. Myslím si však, že v reakcii pána Kosečka na môj článok sa objavili viaceré nepresnosti. Pozývam ostatných čitateľov do tejto výmeny argumentov medzi dvoma názorovými stranami.

Morálny relativizmus?

Pán Koseček hneď v úvode svojho článku naznačuje, že nesmiem absolutizovať svoju morálku a žiadať od druhých, aby sa podľa nej správali. Pán Koseček však v článku stavia svoju morálku nad morálku kresťanov. Na jednej strane nechce, aby sa jedni museli riadiť morálkou druhých, no na druhej strane, sám žiada od kresťanov, aby sa riadili jeho morálkou a dali RP zelenú.

Kľúčová otázka

Pán Koseček neuznáva argument, že RP nemôžu existovať, ak homosexualita je porucha. Za týmto svojím predpokladom si však stále stojím. Prečo? Totiž ak homosexualita je porucha, tak logický záver je, že homosexuálny vzťah je poruchový. A predsa poruchové vzťahy nemajú právo na RP. A ak áno, tak prečo? Nemôžeme potom všetkým poruchovým vzťahov umožniť RP? Ak homosexuálne vzťahy poruchové nie sú, tak potom homosexuáli majú právo nielen na RP, ale aj na manželstvo. Celé to stojí na tom, či je homosexualita normálna. A až podľa toho sa potom posudzujú práva a povinnosti.

Pán Koseček skreslil moju myšlienku a napísal, že neomylnosť Americkej Asociácie Psychiatrov (APA) je mojím nosným argumentom, že homosexualita je porucha. Ja som však chcel povedať iné. Ak niekto chce niekto dokázať, že homosexualita je normálna, tak má uviesť konkrétne argumenty, ktoré viedli APA a WHO k výmazu homosexuality zo zoznamu porúch. Nedá sa len konštatovať, že „homosexualita nie je porucha", lebo APA a WHO.

Pán Koseček uvádza viaceré konštatovania rôznych organizácií. Platí to isté, čo v predošlom odseku. Som zvedavý na konkrétne dôvody (výskumy) prečo tieto organizácie konštatujú, že homosexualita je normálna.

Občianske hľadisko

Požiadavky na polyamorické RP existujú.* No ale aj keby neexistovali, je dôležité, aby sa pán Koseček nimi zaoberal aspoň teoreticky.** Rád by som vedel, či by na základe argumentu „môžeš všetko, ak neškodíš druhým" uznal RP dvoch mužov a pätnástich žien? Alebo prečo nemôžu asexuálne vzťahy uzatvoriť RP? Však ako bude druhým škodiť RP desiatich kamarátov? Chcem tým povedať, že na základe Kosečkovho argumentu dôjdeme do absurdít.

Pre ľudí, ktorí boli kvôli svojmu neliberálnemu názoru na homosexualitu vyhodení zo školy, to nie sú anedoktálne prípady.*** Sú to vážne zásahy do akademických slobôd, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani komunisti. Ak LGBTI aktivizmus vedie k represiám na univerzitách, tak je vhodné prerušiť debatu o RP dovtedy, kým nebudú na akademickej pôde tolerované aj iné ako liberálne názory na homosexualitu. Predsa LGBTI aktivisti nechcú zakázať každú kritiku ich názoru, alebo sa mýlim?

K argumentu "rob, čo chceš, ale nikomu neškoď." Zakážeme brániť samovrahom sa zabiť, aby sme im nevnucovali svoju morálku, ktorá samovraždy odmieta? Pokiaľ nikomu neškodia, tak je to podľa takejto logiky OK. Argument "rob, čo chceš, ale nikomu neškoď" považujem za nedomyslený.

Náboženské hľadisko

Nemyslím si, že argument veriacich, že nemôžu kvôli Bohu tolerovať zlo, je slabý. Z náboženského hľadiska je dostatočne podložený, lebo Boh zlo netoleruje. Každý bude raz platiť účty za svoje hriechy. Boh zlo odmieta, mali by sme aj my.

Uzákonenie RP nepovažujem za zásah do slobôd, pokiaľ bude mať každý, kto potrebuje (úradníci a pod.), právo na výhradu svedomia. To sa však na západe nedeje a preto mám obavy z negatívneho dopadu RP na spomínané slobody. Takže došlo k nepochopeniu môjho argumentu.

Záver

Myslím si, že zástanci LGBTI názorov zlyhávajú a neuvádzajú žiadne argumenty prečo bola homosexualita vymazaná zo zoznamu porúch. RP a manželstvá homosexuálov sú založené na veľmi pochybnom argumente "rob čo, chceš, ale neškoď druhým", lebo, ako som v článku napísal, týmto argumentom dospejeme k nezmyslom, ktoré nik nechce. A posledná poznámka: prečo chce spoločnosť kresťanom vnucovať liberálnu morálku, keď tá istá spoločnosť nechce, aby im kresťania vnucovali svoju morálku?

 


 

* Pán Koseček tvrdil, že sa nemusí zaoberať polyamorickými RP, lebo také požiadavky neexistujú.
** Pán Koseček argumentuje, že RP homosexuálov sú OK, lebo neškodia druhým. Lenže ani polyamorické RP neškodia druhým a spoločnosť ich skôr odmieta. Máme teda prijať aj polyamórické RP?
*** Vyhadzov zo školy za tieto názory bol nazvaný anekdotálnym, čo považujem za banalizáciu problému.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.


Už ste čítali?